Feribotsuz kaldık

Bandırma tarihinde hiçbir devirde sırf akaryakıt fiyatları nedeniyle feribot seferlerinin iptal edildiği görülmemiştir. Hatta sadece yolcu taşıyan Gemlik, Ayvalık, Tırhan, Kadeş gibi gündüz ve gece gemilerinde bile böyle bir şey yaşandığını hatırlamıyorum.

Haberin Devamı

Deniz aracı olarak deniz otobüsleri seferleri devam ediyor ama feribotun yerini tutar mı?
Bandırma ekonomisine önemli katkı sağlayan feribot seferleriyle ilgili sezon başında sadece Bandırma Ticaret Odası’nın bir girişimi olmuştu ama yetmedi tabi...
Yine de önemli bir başlangıç sayılır.
Ticaret Odası Başkanı Mehmet Kılkışlı İstanbul’da İDO genel müdürüyle görüşmesi sonrası genel müdürün de Bandırma’ya gelip görüşmeleri devam etmesi kararlaştırılmıştı ama herhalde şimdi oda seçim atmosferine girdiği için ertelendi sayılır. O ziyaret sırasında RO-RO seferleri çare olabilir mi konusu görüşülmüştü.
Ancak yeni yönetimin konuyu devam ettirmesi gerekiyor.
*
“Feribot” istikamet levhaları Balıkesir ve Bursa yollarında durmaya devam ediyor.
Yani tabelası var kendi yok...
Tabelayı takip edip Bandırma’ya gelenler feribot falan olmayınca hiç olmazsa Bandırma’yı görmüş oluyorlar.
* Peki bu konu Balıkesir Büyükşehir Belediyesi’ni ilgilendirmiyor mu?
* Bandırma Belediyesi’ni ilgilendirmiyor mu?
* Bandırma Kent Konseyini ilgilendirmiyor mu?
* Esnaf odalarını ilgilendirmiyor mu?
* Özellikle başta AK Parti Balıkesir milletvekilleri olmak üzere diğer partilerin Balıkesir milletvekilleri siz ne diyorsunuz bu işe..!
*
Bandırma İDO iskelesi Balıkesir’in de iskelesi sayılır. Feribot tesisi atıl durmaya devam ediyor.
Bir feribot 200-225 otomobil ve 1000 yolcu alıyor.
Özellikle yaz aylarında 3-4 sefer, bayram günlerinde de 7 sefer yapılıyordu; yani ne demek oluyor; bir günde ortalama 800-1400 otomobil karayolundan alıyor deniz yoluyla taşınıyor. Yolcuyu sayarsak ortalama 4 bin, bayram günlerinde 7 bin yolcu denizyoluyla Bandırma-İstanbul arası taşınmaktaydı.
Feribot seferleri sırasında gece ve gündüz; Bandırma çarşı bölgesinde çay bahçelerinden tutun da, balıkhane, gıda maddesi satanlar, lokantalara kadar hareket halinde canlı bir ticaret Bandırma’ya katkı sağlıyordu.
Ege ve Marmara tatil bölgelerinden gelenler Susurluk’tan İstanbul’a 300 kilometreye yakın bir yolu gitmemiş oluyorlardı. Binlerce litre akaryakıt tasarrufu sağlanıyor ve sürücüler ile içindekiler de dinlenmiş oluyorlardı.
Koca bir yaz daha geçti feribotsuz kaldık!..
Yıl 2022...
Daha kaliteli hizmet, daha modern, daha hızlı feribotlar beklerken feribotsuz kalmak çağımıza yakışmadı!...

Yazarın Tüm Yazıları