Işıkkent’te hedef: Sürekli gelişim

İZMİR’de yurt içi ve dışındaki başarılarıyla gündeme gelen Işıkkent Eğitim Kampusü, son olarak uluslararası eğitim alanındaki en önemli ödüllerden kabul edilen "CIS Akreditasyon Ödülü" kazandı.

Bu yıl ilk lise mezunlarını vermeye hazırlanan, kendine özgü eğitim anlayışıyla gündeme gelen Işıkkent Eğitim Kampusü’nün başarısı ve hedeflerini Genel Koordinatör Joseph Malloy ile konuştuk.

Akreditasyon ödülünün anlamı nedir?

- Dünya genelinde birçok okulun ve enstitünün oluşturduğu Uluslararası Okullar Konseyi (CIS), "uluslararası eğitimin sürekli olarak geliştirilmesi" amacıyla, belli standartlara uyan okullara "CIS Akreditasyon Ödülü" veriyor. Uzun bir "Değerlendirme ve Geliştirme" süreci sonunda bir okulun bu ödülü alması, uluslararası kabul görmüş eğitim-öğretim standartlarına ulaştığının ve kendini sürekli geliştirmeye adadığının göstergesi kabul ediliyor. Bu da okula uluslararası geçerli bir akreditasyon kazandırıyor. Işıkkent Eğitim Kampusü olarak 2005-2006 öğretim yılında başladığımız süreç sonucunda Aralık 2008’de koşulsuz akreditasyona hak kazandık.

"Eğitimde Sürekli Gelişme" kavramına bakışınız?

- Okullarda uygulanan eğitim programının, idari yapının özellikle de öğrenci yaşamının sürekli daha iyiye yönelik gelişmesi anlamına geliyor. Biz de okulumuzda; eğitim sistemimizde, felsefe ve amaçlarımızın, geleceğe dönük stratejilerimizin sürekli olarak gelişmeye ve ilerlemeye yönelik olması kararlılığını gösterdik. Bu kararlılığı da en üst düzeyde bir kurum teyit etti. Bu akreditasyonla okulumuzu CIS sürekli denetleyecek. Biz de eğitim dünyasında uluslararası değişimi ve yenilikleri sürekli takip ederek, gelişme hedeflerimizi konseye bildireceğiz. Son hedefimiz; öğrenim kalitesinde sürekli gelişmeyi ve öğrenci memnuniyetinde sürekliliği sağlamak olacak.

Türkiye’de CIS’e akredite olmuş kaç okul var?

- Eğitim ve öğretim hayatımıza başlamamızın henüz 11. yılında, Türkiye genelinde bu ödülü kazanmış olan 11. okul olmaktan gurur duyuyoruz. İzmir’de bu ödüle layık görülen 2. okuluz.

2001’de Türkiye’ye geldi

á New Jersey’de doğup büyüyen Joseph Malloy, New York New School for Social Research’te, İngilizce öğretiminde lisans ve yüksek lisansını tamamladı. 2001’de Türkiye’ye gelmeden önce New York’ta çeşitli üniversitelerde, New York International French-American School’da ve New York Eyaleti Eğitim Müdürlüğü’nde öğretmenleri eğitti. İstanbul’da Üsküdar Amerikan Lisesi Hazırlık Programı Direktörü, TED İstanbul Koleji İngilizce Bölüm Başkanı ve Eğitimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı yaptı. 1 Temmuz 2006’dan bu yana Işıkkent Eğitim Kampusü Genel Koordinatörü.

KLINGENSTEIN’DEN EĞİTİM BURSU KAZANDI

Okul yöneticilerine verilen bir özel burs kazandınız. Bu burstan bahseder misiniz?

- Klingenstein Bağımsız Okul Liderliği Merkezi’nin her yıl Columbia Üniversitesi’nde okul müdürleri için düzenlediği programa tam bursla katılma hakkı bu yıl bana verildi. Her yıl değişik ülkelerden yaklaşık 200 başvurunun olduğu bu eğitim için ABD, Hollanda, Norveç, Kamboçya, Avustralya, İspanya ve Türkiye’den 20 yönetici seçildi. Ocak ayında iki hafta Columbia Üniversitesi’nde, okul liderlerinin sorunlarını, eğitimle ilgili konuları çalıştık. Edindiğim bilgileri Işıkkent yöneticileriyle paylaşıyorum. Işıkkent Eğitim Kampusü’nde yeni gelişmeleri müjdeleyebiliriz.
Yazarın Tüm Yazıları